ارضا نشدن زنان
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانید دلایل ارضا نشدن زنان چیست؟ آمیزش جنسی و مقاربت یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی زناشویی است که زوجین باید به آن توجه نموده و سعی کنند تا حد امکان خواسته‌ها و نیازهای همسر خویش را در حین رابطه برطرف نمایند. رفع نیازها و خواسته‌های همسر به ویژه نیازهای زن به دلیل شرم و حیایی که در بیان و ابراز خواسته‌های خود دارد، بسیار مهم و حساس است. مردان باید به گونه‌ای رابطه جنسی را برقرار نمایند که زن به مرحله ارضاء شدن و ارگاسم برسد و از آمیزش جنسی با همسر خود نهایت لذت را تجربه کند. با توجه به اینکه ارگاسم یا ارضاء شدن، اوج احساس لذت از آمیزش جنسی است و با برخی تغییرات فیزیولوژیک همراه می‌باشد، چرا برخی زنان آن را تجربه نمی‌کنند و به مرحله ارضا شدن نمی‌رسند؟ در ادامه به بررسی کامل علل و راه‌های درمان ارضای زنان و روش‌های درمان آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : دلزدگی زناشویی  

منبع: ارضا نشدن زنان

علت های مهم ارضا نشدن زنان

این امر می‌تواند دلایل مختلف روانی یا زیستی داشته باشد. عواملی چون مصرف دارو، عفونت‌های شدید مهبل، بیماری‌های جسمی، مصرف الکل و دخانیات از جمله عوامل زیستی دخیل در این موضوع هستند. اما در مورد عوامل روانی ارضا نشدن زنان می‌توان به دلایلی چون مشکلات زناشویی، استرس، آشفتگی‌های فکری و ذهنی اشاره کرد.

نقش عوامل روانی در مقایسه با عواملی زیستی بسیار پر رنگ‌تر است. معمولا وجود اختلاف شدید و درگیری‌های زیاد در بین زن و مرد، زنان را نسبت به ایجاد رابطه جنسی سرد می‌کند و چنانچه رابطه‌ای هم شکل بگیرد و آمیزش جنسی اتفاق بیفتد، بدون احساس لذت خواهد بود. گاهی عدم رضایت داشتن از فرم بدن همسر باعث می‌شود که زنان با نگاه کردن به ظاهر همسر خویش، حالت بدی را حس کرده و نسبت به آمیزش جنسی بی میل شوند که در نتیجه احساس لذتی را تجربه نمی‌کنند و به مرحله ارضا شدن نمی‌رسند. ترس از اینکه ممکن است حین احساس لذت و ارضا شدن، ناخواسته باردار شوند یکی دیگر از دلایل عدم ارضای زنان است.

بیشتر بخوانید : علت سرد شدن رابطه زناشویی  

ارضاء نشدن زن چه پیامد هایی به دنبال دارد؟

این موضوع می‌تواند پیامدهایی دو جانبه برای زوجین به همراه داشته باشد. زنان به علت ارضا نشدن دچار پریشانی و آشفتگی می‌شوند. معمولا حالت‌های عصبی و پرخاشگری نشان داده و سریعا از کوره در می‌روند. عدم ارضای زنان ممکن است این تصور را برای مردان ایجاد نماید که آن‌ها توانایی لازم برای ایجاد رابطه لذت بخش را نداشته‌اند و در حقیقت مقصر اصلی خودشان هستند و این امر باعث احساس بی کفایتی آن‌ها می‌گردد.

بیشتر بخوانید : ارگاسم زنان  

درمان اختلال ارگاسمی و ارضا نشدن زنان

مراجعه به پزشک مربوطه: چنانچه زنان به دلایلی چون عفونت‌های مهبل یا بیماری‌های جسمی دچار اختلال ارگاسمی هستند و حین آمیزش جنسی با همسر خویش، احساس لذت نمی‌کنند، بهتر است به پزشک معالج خود مراجعه کرده و با توصیه‌های پزشک، سعی در حل مشکل خود نمایند.

کمک گرفتن از درمان‌های روانشناختی: زنانی که به دلایل مختلفی چون احساس شرم و حیا، ترس، اضطراب شدید، عدم رضایت از ظاهر و بدن، باورهای غلط و اشتباه در مورد سکس و ارضا شدن، مشکلات و درگیری‌های زندگی زناشویی و غیره از احساس لذت در حین رابطه جنسی محروم هستند و ارگاسم را تجربه نمی‌کنند، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کرده و بدون خجالت کشیدن دلایل خود را برای ارضا نشدن بیان نمایند. قطعا توصیه‌های یک روانشناس می‌تواند تاثیرات مفیدی به همراه داشته باشد و مشکلات مربوط به عدم ارضا شدن حین رابطه جنسی را تا حد زیادی برطرف نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید : نقاط حساس بدن زن که حتما باید لمس کرد

نکاتی در رابطه با ارضای زنان

_زنان با تاخیر زیادی نسبت به مردان ارضاء می‌شوند و به همین دلیل باید پس از ارضا شدن مرد کمی به رابطه جنسی ادامه داد تا زن نیز به ارگاسم برسد. 

_زنان از لحاظ جسمی، تحرک زیادی نداشته و نشانه‌های فیزیکی ارگاسم را نشان نمی‌دهند.

_معاشقه و نوازش قبل از شروع رابطه جنسی برای ارضا شدن زنان اهمیت بسزایی دارد و تاثیر خوبی در رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان می‌گذارد. عدم معاشقه کافی از دلایل مهم ارضا نشدن زنان می‌باشد. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

آیا نیاز است که زنان در حین آمیزش جنسی به مرحله ارضا شدن برسند؟

با توجه به اینکه ارضا شدن یک احساس بسیار لذت بخش است و سبب نزدیکی بیشتر زن و مرد به همدیگر می‌شود، بهتر است در حین رابطه شرایط لازم برای لذت بردن و احساس راحتی زنان فراهم شود.

آیا نوازش کردن و معاشقه با زنان می‌تواند باعث افزایش احساس لذت و ارضا شدن آن‌ها شود؟

زنان به دلیل ویژگی‌های ذاتی خود موجوداتی بسیار حساس و رمانتیک هستند که دوست دارند مورد نوازش قرار بگیرند و به آن‌ها ابراز محبت شود. به همین دلیل اگر مردان قبل از آمیزش جنسی، با همسر خود به معاشقه پرداخته و او را مورد محبت و نوازش قرار دهند، زن آمادگی بیشتری پیدا می‌کند تا از رابطه جنسی لذت ببرد و مرحله ارضا شدن را تجربه خواهد کرد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ارضا نشدن زنان





:: برچسب‌ها: ارضا نشدن زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: